Amerikanska änglar till Stockholm

Amerikanska änglar till Stockholm

23 februari arrangerar ESBRI, tillsammans med Näringsdepartementet och Amerikanska ambassaden i Stockholm, det tolfte Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum. Inspiration, kunskapsutbyten och nätverkande står på schemat, och i år har vi ett extra starkt startfält.

Syftet med Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum är att främja lärande mellan Sverige och USA när det gäller entreprenörskapsfrågor, och särskilt finansiering. Bland de 20 talarna finns affärsänglar, entreprenörer, riskkapitalister och företagsfrämjare från både Sverige och USA. Något som är lite unikt för denna konferens är att merparten av talarna faktiskt är tillgängliga under hela dagen, särskilt de amerikanska. De flyger in för att dela med sig av sina erfarenheter, och för att möta den svenska startupsfären. Några av talarna är:

Winslow Sargeant, som under de senaste fem åren har ägnat sig åt att tillvarata amerikanska småföretags intressen på bästa sätt. Jobbet fick han av president Obama.

Sara Hanks har full koll på de senaste trenderna inom crowdfunding. Hon är vd för CrowdCheck, ett företag som arbetar för att göra informella investeringar säkrare.

Faz Bashi är affärsängel med expertis inom life science. Hans passion är ny teknik som kan ge patienter bättre vård.

Carole Bellis är advokat på Kilpatrick Townsends Silicon Valley-kontor. Hon har djup kunskap om vad startups och snabbväxare behöver tänka på.

Kimberlie Cerrone och Clare Fairfield är vår dynamiska duo som har deltagit i ett flertal Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum, och hjälpt en mängd svenska företagare ur startgroparna. Kimberlie och Clare har djup kunskap om hur såväl affärsänglar som stora venture capital-företag resonerar. De delar gärna med sig av sina bästa tips till entreprenörer som vill bli bättre på att pitcha sina idéer.

Hela talarlistan och program för dagen finns på www.esbri.se/sweden-us-2016

Tid: Tisdag 23 februari 2016, kl 9.00–16.30

Plats: Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2, Stockholm

Kontakt, anmälan och intervjuer: Jonas Gustafsson, jonas@esbri.se eller 0708-99 55 60