Explorer Travel och Escape Travel går ihop under ett och samma namn.

Explorer Travel grundades 2008 av Jon Tormodsson och Susanne Sävenholt och har genom åren arbetat med varumärkena Iceland Explorer, America Explorer, Ireland Explorer och Cruise Selection. Företaget ägs till 75% av Braathens Travel Group (BTG) som leds av Gunnar Grosvold som även är styrelseordförande i Escape Travel.

Under 2014 förvärvade Explorer Travel systerbolaget Escape Travel. Nu slås verksamheterna ihop och fortsätter under namnet Escape Travel Sweden AB.

”Sammanslagningen av Explorer Travel och Escape är ett led i den satsning BTG gör i Norden. I Danmark har Scandinavian Cruise Center gått ihop med Escape Travel och Iceland Explorer. I Norge har Sabra Tours och Escape gått samman. ”Alla 3 bolagen verkar under namnet Escape Travel i respektive land och jobbar med en enhetlig och modern webb plattform där vi sätter stor fokus på onlineförsäljning”, säger Gunnar Grosvold, styrelseordförande i Escape Travel Sweden AB.

”Att vi nu slår ihop verksamheterna innebär att vi kan erbjuda våra kunder fler resmål och enklare köp av resa i vår online-satsning. Dessutom har vi nu kontor både i Göteborg och Stockholm något som både våra kunder och leverantörer uppskattar.”, säger Jon Tormodsson, VD på Escape Travel Sweden AB.

För att manifestera sammanslagningen och namnändringen lanserar det ny-gamla företaget en ny profil och en ny hemsida där det bästa från Explorer Travel och tidigare Escape presenteras tillsammans med flera nyheter, såsom resor till Australien och Ny Zeeland.

”Både för oss som jobbar i bolaget och för våra resenärer känns det roligt att inte bara fortsätta sälja våra populära resor utan också utveckla nya koncept och resmål, som lockar såväl befintliga och nya kunder”, säger Susanne Sävenholt, försäljningschef på Escape Travel.

Om Escape Travel:

Explorer Travel Scandinavia AB och Escape Travel Sweden gick ihop som ett bolag under 2014. De fortsätter under namnet Escape Travel Sweden AB.
Escape Travel har en total omsättning på drygt 60 MSEK och sitter i centrala lokaler i Stockholm och Göteborg. Bolaget har 10 anställda. Bolaget tillhör BTG (Braathens Travel Group) som är en del av Braganza.

Kontakt:

Jon Tormodsson, tel 0046 73 9849700

Susanne Sävenholt, tel 0046 708 579676

Gunnar Grosvold, tel 0047 900 35 536

• australien
  • island
  • kryssningar
  • sportresor
  • usa

Escape Travel grundades 2007 har en total omsättning på drygt 60 MSEK och sitter i centrala lokaler i Stockholm och Göteborg. Bolaget har 10 anställda. Bolaget tillhör BTG (Braathens Travel Group) som är en del av Braganza.

Jon Tormodsson

Presskontakt VD Företagsledning 0317628510