Första spadtaget för A-förpackning i Eskilstuna Logistikpark

Pressmeddelande  •  2012-09-07 14:36 CEST

Media bjuds in till det första spadtaget

Nu tas det första spadtaget för A-förpacknings nya logistikanläggning i Eskilstuna Logistikpark. Anläggningen är den första större etableringen i logistikparken och en viktig del i logistikparkens utveckling. Genom etableringen i Eskilstuna satsar A-förpackning på att stärka sin position och närhet i Stockholm-Mälardalen. För Eskilstuna innebär A-förpacknings anläggning nya arbetstillfällen och en utveckling av logistikparken.

- Vi hoppas att A-förpacknings etablering kommer att locka fler företag till Eskilstuna och förhoppningsvis på sikt skapa ännu fler arbetstillfällen, säger Mikael Jonsson näringslivsdirektör Eskilstuna kommun.

A-förpackning är ett familjeägt handelsföretag med omkring 60 medarbetare och har huvudkontor i Mölndal. Den nya logistikanläggningen byggs av Logistic Contractor i ett plan på cirka 4 000 kvadratmeter inklusive en kontorsdel på cirka 120 kvadratmeter. Logistikanläggningen i Eskilstuna Logistikpark beräknas vara klart om ungefär sex månader.

Medverkande
Jimmy Jansson, Kommunstyrelsens ordförande i Eskilstuna
Adam Brännström, VD Eskilstuna Energi & Miljö
Bernt Arehäll, Affärsområdeschef Eskilstuna Logistik
Åke Lindgren, VD och ägare A-förpackning AB
Evelina Lindgren, vice VD A-förpackning AB
Joel Lindgren, A-förpackning AB
Andrea Lindgren, A-förpackning AB
Anders Bothén, VD Logistic Contractor

Tid och plats
Tisdag den 11 september kl. 13.00, i Eskilstuna Logistikpark utmed Rosendalsvägen.

Foto visar A-förpacknings anläggning i Göteborg

Eskilstuna+Strängnäs Logistik
Eskilstuna+Strängnäs Logistiks roll är att utveckla en effektiv logistikverksamhet för transporter och lagerhållning av varor från/till Stockholm-Mälardalen och norra Europa. Eskilstuna-Strängnäs har ett strategiskt läge med utbyggd infrastruktur, stort nätverk av logistikföretag och exploaterbar mark i direkt anslutning till järnväg, motorväg och flyg.
En utveckling som drivs tillsammans med företag och organisationer som DHL, Fluckinger Transport, Göteborgs Hamn, H&M, Lidl, Meca, Mekonomen, Mälarhamnar, M4, Skanlog, Stockholm Business Alliance, Green Cargo, Volvo CE med flera i samverkan med Eskilstuna och Strängnäs kommun.

Se även:
www.eskilstuna-strangnaslogistik.se