ESMG satsar på rörligt innehåll – rekryterar trio

Everysport Media Group AB (publ.) (ESMG) lanserar en större satsning på rörligt innehåll och rekryterar i samband med det Max Andersson, Oskar Kiisk och Viktor Enbacka. Samtliga kommer närmast från NENT Group. – Vi ser en ökad efterfrågan på rörligt innehåll kring sport och spel och att få in Max, Oskar och Viktor gör att vi direkt kan erbjuda våra kunder material av högsta klass, säger Everysport Media Groups VD Hannes Andersson.

Trion ansluter från årsskiftet där Max Andersson blir ny affärsområdeschef för ESMG Media, Oskar Kiisk blir Programchef och Viktor Enbacka tar rollen som Creative Director.

ESMG är en svensk mediakoncern djupt rotad inom sport och spel. Strategin utgår från två huvudkomponenter: innehåll och media. Via affärsområdet ESMG Media drivs bland annat SvenskaFans, FotbollDirekt, HockeySverige, FanTV, EliteProspects och InnebandyMagazinet.

- ESMG är påväg att bli ett centrum för sportmedia och sporttech i Sverige men växer även internationellt. Potentialen kring att skapa och distribuera rörligt innehåll i befintliga och nya kanaler är väldigt stor och vi ser fram emot att vara med på resan. Varumärkena i portföljen är ledande i sin nisch och personligen ser jag fram emot att leda arbetet kring att lyfta ESMGs redaktionella varumärken till nästa nivå, säger Max Andersson.

Eventuella frågor besvaras av:

Hannes Andersson, VD Everysport Media Group AB, tel: +46 70 736 56 25
mail: hannes.andersson@esmg.se

Detta är en produktnyhet från affärsområdet ESMG Media. För bolagsinformation och pressreleaser hänvisas till http://esmg.se/pressmeddelanden/