Fotbolldirekt ny plattform för "Pådden med Ekwall & Olsson"

Fotbolldirekt.se, en sajt inom Everysport Media Group AB (publ.) (ESMG), ingår samarbete med sportprofilerna Patrick Ekwall och Mats Olsson omkring podcasten ”Pådden med Ekwall & Olsson”. – Vi är stolta och ser fram emot att få jobba med två så välkända och omtyckta sportjournalister som Patrick Ekwall och Mats Olsson, säger Peter Sibner, affärsområdeschef Media på ESMG.

Mats Olsson och Patrick Ekwall behöver ingen närmare presentation, då de länge har tillhört landets mest uppskattade och populära sportjournalister i både TV och kvällspress. Mats Olsson har varit Expressens korrespondent i New York och är sedan nästan 40 år en av landets mest lästa sportkrönikörer. Patrick Ekwall har jobbat med sport i TV sedan tidigt 90-tal och är även krönikör på Expressen och tidigare Fotbollskanalen. Tillsammans gör de sportpodden ”Pådden med Ekwall & Olsson”, som kommer ut varje vecka och nu är inne på sitt femte år.

Fotbolldirekt är en av landets mest välbesökta sajter med fokus på svensk ligafotboll. Samarbetet innebär att Fotbolldirekt blir ny redaktionell plattform för ”Pådden”, och är ett steg i en utökad satsning på innehåll omkring fotboll i allmänhet och Allsvenskan i synnerhet.

– Mats Olsson och Patrick Ekwall är två starka namn inom svensk sportjournalistik, speciellt inom fotboll. Genom att bli redaktionell plattform för ”Pådden” och få möjligheter att lyfta fram och bygga vidare på analyser och åsikter från så starka röster utökar vi vår redaktionella profil, säger Ola Gustavsson, chefredaktör för Fotbolldirekt.

Vi delar Fotbolldirekts passion för svensk fotboll och Allsvenskan, och det ska bli kul att få jobba vidare med ”Pådden” i en ny miljö. Intresset för Allsvenskan är stort och det tar aldrig slut på ämnen, säger Patrick Ekwall.

Samarbetet innebär förutom redaktionellt utbyte också att ESMG Sales kommer att hantera försäljningen av sponsorskap för ”Pådden”.

Eventuella frågor besvaras av:

Ola Gustavsson, Chefredaktör Fotbolldirekt, tel: +46 70 496 10 99 mail: ola.gustavsson@fotbolldirekt.se

Patrick Ekwall, mail: patrick@ekwall.se

• everysport media group
  • esmg
  • pådden
  • fotboll
  • everysport
  • fotbolldirekt
  • mats olsson
  • patrick ekwall

Everysport Media Group (ESMG) är en svensk börsnoterad mediakoncern djupt rotad inom sport och spel. Vår strategi utgår från två huvudkomponenter: Content och Media.

Inom Content är ESMG en ledande leverantör av resultatdata, speltips och sportnyheter. Kunder är allt från ledande spelbolag världen över, till svenska mediahus, idrottsförbund och slutkonsumenter.

Två miljoner besökare interagerar varje vecka med ESMGs produktportfölj inom Media. Ledande digitala sajter som SvenskaFans, EliteProspects, FotbollDirekt, HockeySverige, Everysport, Travtjänsten, Sporttjänsten med flera ryms inom detta område.