​Golfing.se officiell mediapartner till Nordea Masters och Helsingborg Open 2015

Traveas Sports Media är Nordens ledande golfmediabolag, som totalt når över 700 000 unika individer inom målgruppen golfare i Sverige, Norge och Danmark. Nu stärker Traveas Sports Media positionen ytterligare genom att Golfing.se blivit vald till officiell mediapartner till både Nordea Masters och Helsingborg Open 2015.

Under de båda Skånebaserade evenemangen kommer Golfing.se att som online-partner sända nya programmet FanTV Golfing live på plats, som ett komplement till SVTs sändningar.

FanTV Golfing live från Nordea Masters samt Helsingborg Open kommer att ledas av profilen David Fjäll och kommer att bjuda på både paneldiskussioner tillsammans med ett antal starka golfprofiler på plats, samt bjuda på inslag av gäster och även en inblick ”behind the scenes”. Experter under Nordea Masters och Helsingborg Open är Lotta Wahlin och Mikaela Parmlid, bägge väl meriterade proffs med spel på LET och LPGA.

”Dagens ökade mediekonsumtion utgår ofta från intressegenererade startplatser, exempelvis Facebook och Twitter men även mer renodlade tjänster som Omni och Flipboard. Vi vill göra Golfing till Omnis motsvarighet för den tävlingsintresserade golfaren med en riktigt bra feed över de främsta golfnyheterna från de bästa medierna. Vårt partnerskap med Nordea Masters och Helsingborg Open är ett viktigt steg mot det målet”, säger Mathias Resare, Digital Chef Traveas Sports Media.

FanTV Golfing hittar du här: www.fantv.se/golf

Mathias Resare

Digital Chef Traveas Sports Media

E-post: mathias@traveas.com

Tel: +46 73-063 43 87

Webb: www.traveas.com

T R A V E A S   S P O R T S   M E D I A - Number ONE in sports media!

Traveas Sports Media når 1,8 miljoner unika sportintresserade personer varje vecka, och är därmed Sveriges snabbast växande sportmediabolag. Vi äger, driver och ansvarar för ett flertal intressestyrda sportsajter som exempelvis Svenskafans.com, FanTV, Golfing.se, SvenskaRaceFans.com och Tennis.se. Samtliga sajter drivs och utvecklas i vår egen webb-, app- och annonseringsplattform som är navet i verksamheten. Vid sidan av detta ansvarar Traveas också för annonsförsäljning från andra externa sportmedier som tidningen Svensk Golf och Norsk Golf med de tillhörande sajterna Golf.se och Norskgolf.no.