Byggproffsens nya universalfog

Byggfog ESS 1 från ESSVE ger byggproffsen en praktisk multifog som kan ersätta många av marknadens mest använda fogar. Denna universalfog fäster mot i princip alla byggmaterial såsom trä, metall, betong, keramiska material, glas, sten, marmor och flera plaster. En innovation som betyder minskad lagerhållning och färre halvfulla fogpatroner som måste slängas.

– Vi ser framför oss en dundersuccé jämförbar med ESSTACK – även den en smart universalprodukt som underlättar hantverkarens vardag samtidigt som den minimerar svinn.

Med ESSTACK PRO 1 och Byggfog ESS 1 i bilen kommer hantverkaren kunna lösa hela nittio procent av sina lim & fog-montage.

Det säger en del om produktens mångsidighet, säger Lisa Jungerts, produktchef lim och fog på ESSVE.

Byggfog ESS 1 är perfekt för applikationer inom golv, sanitet, fasad, toppförsegling fönster, karosseri och ventilation. Fogen är snabbhärdande och helt väderbeständig, vilket möjliggör tätning både inne och ute. Produkten går också att använda som lim, även om den är mjukare än ett montagelim. Den fungerar utmärkt på byggen som har olika miljöaspekter att ta hänsyn till, eftersom den uppfyller en mängd egenskapskriterier avseende miljö- och hälsofarliga egenskaper.

Kort om Byggfog ESS 1

• Inne & Ute
  • Snabbhärdande och väderbeständig
  • Övermålningsbar