ESSBOX System växer!

Efter att ha sålt ESSBOX System till över 70 000 mobila hantverkare, börjar ESSVE nu flirta med nya målgrupper. Snart får mobila montörer, smeder, installatörer och servicetekniker sitt på det gröna – bult och mutter i marknadens smartaste förvaringssystem. I butik redan i september!

– Det här innebär inte bara att vi breddar målgruppen för ESSBOX System, säger Mattias Sebell, marknadschef för ESSVE. Satsningen gör vi lika mycket för våra trogna mobila hantverkare. De efterfrågar fler produkter i ESSBOX System, särskilt bult och mutter.
Det nya sortimentet är därför noga utvalt för att passa både gamla och nya målgrupper och kommer att breddas löpande utifrån marknadens önskemål. Redan idag är ESSVE en av nordens största leverantörer av både bult & mutter. Så när företaget nu satsar på eget varumärke så finns kompetensen om sortiment och kvalitet redan på plats.

ESSVE ÖKAR TAKTEN
Senare i höst lanserar ESSVE handspik och maskinspik i den gröna väskan. Över 80 spikartiklar blir på så vis en del av ESSBOX System. Samtidigt introducerar ESSVE spik i plasthink. Perfekt för byggen där det går åt stora volymer. Hinken har praktiskt handtag, transparent lock, återvinningsbar plast och tydliga etiketter med monteringsbeskrivning.

PAPPFÖRPACKNINGAR UTGÅR!
Lanseringen av de nya sortimenten innebär att dagens pappförpackningar fasas ut och ersätts av de transparenta, stapelbara boxarna i plast. På samtliga boxar finns ESSVES nya tydliga etiketter med information som gör det enklare för byggarna att välja rätt. Här ser de innehållet utan att behöva öppna förpackningen. ESSVE har minimerat antalet fackförkortningar och alla instruktioner skrivs på de nordiska språken.

• essve produktkatalog
  • bygge

Den som satsar på infästning från ESSVE investerar i sin egen och andras säkerhet. Vi vill att känslan av trygghet ska genomsyra hela vår produktlinje. Sedan 1970 har professionella hantverkare valt oss just för våra bevisat säkra infästningar. Vår marknadsposition berättar att vi är bäst i Norden på infästningslösningar till bygg- och verkstadsindustrin. I vårt breda sortiment finns allt från traditionell spik till innovativa lösningar för tunga montage i trä, betong och stål. Besök essve.se för mer information och produktutbud.