ESSVE - NY HUVUDLEVERANTÖR AV SKRUV, SPIK & INFÄSTNING HOS WOODY BYGGHANDEL

ESSVE och Woody går ett nära samarbete till mötes då det nu är klart att ESSVE blir huvudleverantör av skruv, spik och infästning åt Woody Bygghandel AB. Ett brett sortiment, kvalitativa produkter och ett starkt varumärke var viktiga kriterier när Woody gjorde sitt val av leverantör, vilket ESSVE möter med sin ledande position på marknaden och sina innovativa produkter.

WOODY är en av Sveriges största byggvarukjedjor med 90 anläggningar ägda av fristående handlare. I den hårdnande konkurrensen står sig Woody väl genom lokalt entreprenörskap, hög kompetens och servicenivå samt ett tydligt fokus på proffsen. ESSVE är marknadsledande i Norden på skruv och infästning, en position vi har tagit och hållit många år genom kontinuerliga satsningar inom produktinnovation, investeringar i marknadsföring och en engagerad säljkår. Det nya avtalet gör att ESSVE kommer att finnas på fler lokala Woody anläggningar. Samarbetet går hand i hand med Woodys sortimentstrategi:

Woody Bygghandel ska erbjuda starka och kvalitativa varumärken till den professionella snickaren och ESSVE är en av två som toppar våra undersökningar när det gäller skruv och infästning. Därför är det ett naturligt val att vi väljer ESSVE som en av våra huvudleverantörer.”
– Hans Erup, Kategorichef Woody Bygghandel.

Samarbetet sträcker sig över 3 år och innefattar hela sortimentet hos ESSVE. Det innebär att proffsen kommer att finna allt de behöver inom skruv, spik, infästning och lim och fog hos Woody. Woodys uttalade proffsfokus går hand i hand med ESSVES vision att förenkla den professionella hantverkarens vardag och det är det som ligger till grund för de stora satsningarna på produktutveckling.

Vi är väldigt glada att vara del av Woodys framtidsresa. Deras uttalade satsning på proffsen går väl i linje med vår strategi och vi är övertygade om att vi kommer att driva tillväxt tillsammans. Förtroendet att ta in oss som huvudleverantör inom skruv, spik och infästning på central nivå betyder att vi tillsammans kan skapa ett bättre erbjudande för proffsen!”
– Johan Cederstrand, VD ESSVE Sverige.

Avtalet gick i kraft 1 November 2020.