Pressmeddelande -

Ny produktkatalog från ESSVE: Ankarmassa, byggbeslag och öglekrok i samma uppslagsverk

Nu kommer ESSVE:s produktkatalog för 2007-2008, ett uppslagsverk för alla som använder infästnings-, skruv-, lim- eller fogprodukter. I över 30 år har ESSVE samlat på sig kunskap om användarnas önskemål som sedan förpackas i en överskådlig katalog. Katalogen innehåller produktinformation, teknisk data och pedagogiska monteringsanvisningar. Katalogen finns både som en tryckt papperskatalog och en digital nätkatalog. Katalogen ska ge en tydlig överblick över det sortiment som ESSVE erbjuder, men också information om hur man bäst använder produkterna. Därför rymmer den 300 sidor tjocka katalogen såväl information om produkter som omfattande teknisk information och användarvänliga monteringsanvisningar. Informationen om produkterna är en viktig del av katalogen och en stor hjälp när det gäller att välja rätt infästning, skruv eller lim & fog produkt för bästa slutresultat. ─ Vi vill erbjuda en överskådlig katalog som är lätthanterlig. I år har vi valt att göra en egen katalog för ESSVE- sortimentet för att underlätta sökandet av information. Vi utvecklar kontinuerligt både bilder och produktinformation för att katalogen ska göra arbetet enklare för våra kunder och användare, säger Magnus Nilsson, marknadschef på ESSVE. För att kunna ge så aktuell information som möjligt har ESSVE också en nätkatalog som uppdateras varje vecka. Där finns information om alla produkter inom ESSVE:s sortiment - från ankarmassa till öglekrokar. Dessutom finns teknisk data i form av varuinformationsblad och miljödeklarationer på www.essve.se.