Trälimmet som hugger på max 30 sekunder

ESSVE-nyheten Trälim Snabb är ett starkt trälim som hugger snabbt, utan att behöva sättas i spänn. Limmet är spaltfyllande – det varken sjunker eller torkar ihop – vilket ger tillförlitliga limfogar. Dessutom förenklas jobbet, i och med att trädetaljerna som ska limmas inte måste vara perfekt sågade. Limmet fyller mellanrummen likt en fog. Tack vare att produkten inte rinner kan appliceringen ske snabbare, enklare och med ett kladdfritt resultat.

– Vi ser en ny storsäljare i Trälim Snabb. För det första är det ett av marknadens mest snabbtorkande trälim. För det andra är det lättare att hantera. För det tredje är användningsområdet väldigt brett, då produkten även limmar sten, betong, spån, gips, leca och cellplast. Med andra ord: limmet varje snickare bör ha till hands, säger Lisa Jungerts, produktchef lim och fog på ESSVE.

Exempel på lämpliga applikationer är kexning, salning, listverk och foder, möbler, köksmontering, pluggning och smygar vid dörrar och fönster.

Kort om Trälim snabb

• Snabbt – ”hugger” inom 30 sekunder
  • Lätt att få ur flaskan
  • Rinner inte
  • Behöver inte sättas i spänn
  • Spaltfyllande – fungerar på ojämna ytor
  • För inomhusbruk
  • Frosttålig
  • Vattenbaserad
  • Limmar förutom trä även sten, betong, spån, gips, leca och cellplast.

Essve utvecklar och marknadsför ett brett sortiment av produkter och lösningar inom fästteknik. Sedan 1970 har Essve hjälpt sina kunder att bli mer effektiva.

I nära samarbete med återförsäljare, byggare och industrikunder tar Essve fram innovativa lösningar som underlättar arbetet och ger ett bestående resultat.