Carina Hanson ny VD för Estrella

Carina Hanson ny VD för Estrella

EstrellaMaarud AS koncernchef Hans Reidar Ness, har utsett Carina Hanson, 52, till ny VD för Estrella AB från och med den första februari 2012.

Carina Hanson har lång erfarenhet från livsmedelsbranchen och kommer närmast från ABBA Seafood där hon har befattningen Försäljningsdirektör- och tf Marknads-och Innovationsdirektör. Carina Hanson tillträder tjänsten den 1 februari 2012, och fram till dess upprätthåller koncernchef Hans-Reidar Ness även funktionen som tf vd för Estrella AB. Carina Hanson kommer att ingå i koncernledningen.

- Vi är mycket nöjda och glada med rekryteringen av Carina Hanson. Med sin dokumenterat starka erfarenhet från försäljningssidan inom svensk handel, och sin gedigna kunskap om den svenska livsmedelsbranchen, är hon mycket väl lämpad för uppdraget att leda Estrella, säger koncernchef Hans Reidar Ness. Hon har stor förståelse för de utmaningar och möjligheter som Estella står inför, och detta gör sammantaget att Carina kommer att bli en utmärkt VD med förmåga att fortsätta utvecklingen av Estrella. I samband med flytten förstärker Estrella sin organisation i Angered med ett flertal rekryteringar på nyckelpositioner.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Koncernchef, tf VD, Hans Reidar Ness, mobil +47 9289 67 352

Personalchef, Mats O Persson, mobil +46 70 630 6340

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Företaget ingår i Estrella Maarudkoncernen som finns representerat i Norden samt Baltikum med en omsättning på ca 1 miljard SEK och totalt 350 anställda.

Presskontakt Digital Marketing Coordinator Sociala medier, PR, Webb, Sponsring, Ecom 031-3323057