Estrella är ”pride” att presentera nya chips på tillfälligt besök

Estrella är ”pride” att presentera nya chips på tillfälligt besök

Estrella har släppt en ny chipssmak i begränsad upplaga inför Stockholm Pride. De nya chipsen har tagits fram i samarbete med 7-Eleven för att visa att man delar och stödjer Prides värdegrunder och arbete; att aktivt stärka hbtq-personers rättigheter och att ta avstånd från all form av diskriminering.

Den 27 juli till 1 augusti i år genomförs Stockholm Pride för 18:e gången. Stockholm stad förvandlas till en glädjefylld frizon med glitter, färg, debatter och fester och i år är det 7-Eleven som är en av huvudsponsorerna för Stockholm Pride.

Stockholm Pride arbetar för att stärka hbtq-personers rättigheter och tar aktivt avstånd från all form av diskriminering som exempelvis rasism, sexism, homofobi och transfobi.

- Vi på Estrella delar samma värderingar och är därför stolta över vårt samarbete där vi är med och tar ställning för de värdegrunder som finns kopplade till Stockholm Pride, säger Lisa Müller.

Stockholm Pride är inte vilken sommarfestival som helst. För homosexuella, bisexuella och transpersoner över hela världen är firandet av Pride en lika välkänd och lika viktig högtid som jul- eller nyårsafton, skriver Stockholm Pride själva i ett pressmeddelande på sin hemsida.

Bland besökarna till Stockholm Pride brukar det vara populärt att ha picknick på evenemangsområdet och vad passar då bättre än en påse chips i picknickkorgen?

Chipsen kommer att säljas hos 7-Eleven mellan 11 maj till 30 augusti och kosta ca 27 kr för en 175g påse.

För ytterligare information kontakta:

Lisa Müller, Senior Brand Manager Estrella, på 031 332 33 11 eller lisa.muller@estrella.se

För nedladdning av pressbilder, besök vårt pressrum på http://www.mynewsdesk.com/se/estrella

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 600 Mkr och är 180 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.