Numera helt utan tillsatt glutamat!

Estrella säger Nej till Glutamat (E621)

Att ha den godaste smaken räcker inte, smaken ska dessutom bygga på bra ingredienser. Efter mycket arbete har Estrella nu lyckats eliminera användandet av smakförstärkaren Glutamat från sina dipmixar.

Att utesluta tillsatt Glutamat kräver att mer fokus och kvalité läggs på att göra produkten riktigt smakrik – något som en del producenter ser som ett hinder, men som Estrella sett som en positiv utmaning och fördel. Genom att satsa mer på ingredienserna kan nu Estrella helt överge användandet av Glutamat i dipmixarna.

"Vi har jobbat aktivt med detta en lång tid nu och är väldigt glada över att nu kunna stryka glutamatet. Nu är våra produkter godare och håller ännu högre kvalité, som gör att inga tillsatta smakförstärkare behövs." säger Inger Gustafsson, produktutvecklare på Estrella.

Redan 2010 togs Glutamatet bort från snacksen, men nu är det alltså även borta från dipparna. Estrellas populära dipmixer kommer under de kommande veckorna kontinuerligt att bytas ut mot de nya, naturligt smakrika dipparna.