Julostchips gör comeback - nu med nyheten Julgranar!

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2019 06:58 CET

Estrellas traditionella Julostchips och nyheten Julgranar på sombrerosbas med smak av gräddfil, vitlök & jalapeno, 2019.

Nu är det jul igen! För femte året i rad är Julostchipsen tillbaka, denna gång tillsammans med en nykomling – Julgranar med smak av gräddfil, vitlök och mild jalapeño. Finns det något godare?

Snart pryder de traditionella Julostchipsen snackshyllorna igen, detta år tillsammans med en kompanjon. I år gästspelar för första gången Julgranar med smak av gräddfil, vitlök och mild jalapeño - på samma bas som Estrellas klassiska Sombreros.

- Våra Julgranssombreros skapar lite variation men det var en självklarhet att behålla de traditionella Julostchipsen som firar 5 år, kommenterar Claudia Karlsson Siwicki, Brand Manager på Estrella.

Vecka 45 kan du bunkra upp snacksskåpet med både Julostchips och Julgranar. Merry Chipsmas!

• Lanseras i butik vecka 45, 2019
  • Julostchips 250g
    Rekommenderat pris: 20kr
  • Julgranar 120g: Sombreros med smak av gräddfil, vitlök och mild jalapeño
    Rekommenderat pris: 20kr

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 870 Mkr och är 168 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.

Kommentarer (0)

Kommentera