Nätchips från Estrella, ett tillskott i Västkustchipsserien, 2019

NÄTCHIPS: Nya unika Västkustchips som fångar smaken - förlanseras 1 augusti

Estrella lanserar en ny krispig naturupplevelse. Nätchips är ett grytfriterat chips i Väskustchips-serien som fångar smaken med sin unika räffling och goda smak. Nyheten förlanseras på Hemmakväll den 1 augusti. Finns det något godare?

Nu lanserar Estrella ett nytt chips i serien Västkustchips - Sveriges mest populära premiumchips*. Denna gång i formen av nät som fångar smaken som aldrig förr. Det är marknadens enda grytfriterade nätchips, som ger en lätt känsla utan att tumma på krispigheten. Nätchipsen får den klassiska smaken Sourcream & Onion.

- Intresset hittills är stort och vi tror att konsumenterna är redo för en ny räffling, kommenterar Karin Isaksson, Produktchef på Estrella.

Västkustchips & Svenskt Sigill

Västkust Nätchips är liksom övriga Västkustchips certifierade med Svenskt Sigill. Potatisen kommer från Halland & Skåne från Estrellas egenkontrakterade odlare. Sedan grytfriteras de i en blandning av solros- och svensk rapsolja på fabriken i Angered, Göteborg.

Västkust Nätchips Sourcream & Onion 160g förlanseras 1/8 på Hemmakväll och hos övriga återförsäljare 19/8.

*Källa: Nielsen, DVH+SVH, Premium chips, värdeandelar, rullande 52 veckor per vecka 20, 2019

• Nätchips Sourcream & Onion, 160g
  • Förlanseras på Hemmakväll 1/8