Nyhet! Estrella Cheese Burger Chips

Pressmeddelande  •  2012-01-02 06:00 CET

I samband med Estrellas kampanj ”Årets skönaste musikfest” lanseras en ny chipssmak på tillfälligt besök: Cheese Burger Chips. Finräfflade chips med smak av nygrillad ostburgare.

Smaken är oväntad och rolig på chips och vi tror att många kommer vilja prova detta. Den passar även i sammanhanget med musikfestivaltemat och tillför något nytt och spännande till kategorin, säger Eva-Lisa Högström, Senior Brand Manager Estrella.

Kampanjen ”Årets skönaste musikfest” kommer att gå i butik under våren och på www.estrella.se kan man tävla och vinna biljetter, resa och boende till musikfestivalen Way Out West i Göteborg i augusti 2012. Way Out West startade 2007 och hade förra året över 30 000 besökare.

Vikt: 300g

Konsumentpris: ca 20kr/påse

Lanseras i butik måndag 6 februari 2012

Eva-Lisa Högström, Senior Brand Manager
Telefon: 031 – 332 33 11, e-post: eva-lisa.hogstrom@estrella.se

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Företaget ingår i Estrella Maarudkoncernen som finns representerat i Norden samt Baltikum med en omsättning på ca 1 miljard SEK och totalt 350 anställda.

Kommentarer (1)

Jag jobbar på PREEM i Växjö och där hade vi fått ett provpaket av Estrellas godaste chips. Det står på framsidan. Estrella presenterar. Hela Sverige. sommarens Blågula Fester och så står det Varma mackor chips.
    Varför jag skriver till Er beror på att jag råkade till att ta några flan när jag gick förbi påsen och det smakade så otroligt gott att jag inte kunde sluta utan sprang till påsen om och om igen tills det tog slut. Jag har frågat i många affärer om dom hade den, men det hade dom inte. När kommer den sorten ut i marknaden? Jag är så otroligt sugen på mer så jag vet inte hur jag ska klara m ig utan, kan ni på något sätt hjälpa mig?
    Hjälplös yngling på 82
    SOS