Nyhet! Sommarens smaker är här

Nyhet! Sommarens smaker är här

Estrella lanserar tre sköna sommarsmaker – Ostbågar Cheddar Holiday, Tzatziki Chips och Summer Barbecue Chips

Sommaren är högsäsong för snacks!Som bekant uppfattar svenskarna sig själva som mer avslappnade, glada och sociala när solen tittar fram. Vi sitter ute längre på kvällarna och njuter av de ljumma vindarna och umgås generellt mer med varandra.
-Förra året ökade försäljningen av potatischips med 11% under maj till augusti*. Sommaren är väldigt viktig för oss och nya smaker är det som driver försäljningen bäst, säger Lisa Müller Senior Brand Manager på Estrella.

Därför lanserar Estrella tre nya sommarsmaker:

Summer Barbecue chips -med smak av vitlök, paprika och en lättrökt barbecuekrydda.
Tzatziki chips
- frisk tzatzikismak av gurka, vitlök och gräddfil.
Ostbågar Cheddar Holiday - frasiga ostbågar med äkta cheddarost och Estrellas klassiska holiday-krydda med mild smak av paprika och lök.

Vikt och konsumentpris i dagligvaruhandel:
- 275g, ca 20 kr/påse

Produkterna lanseras i butik måndag 11 maj 2015.

Kontaktperson:
Lisa Müller, Senior Brand Manager, Estrella
lisa.muller@estrella.se
direkt 031 332 33 11, mobil 0722-52 78 42

*Källa: Nielsen, Tot. Potatischips 11% högre försäljning maj-aug 2014 än snittet 2014. I värde, DVH ex HD.

Estrella AB tillverkar och marknadsför salta snacks i Sverige. Estrella har funnits på den svenska marknaden sedan 1950-talet och är ett av de största varumärkena inom snacks. Kontor och fabrik ligger i Angered utanför Göteborg. Estrella omsätter ca 600 Mkr och är 180 anställda. Estrella ägs av Intersnack Group, som är ett familjeägt snacksföretag med huvudkontor i Düsseldorf. Koncernen har 8000 anställda och en omsättning på 2 miljarder euro.