Belysning på effektiv nivå från ESYLUX

Belysning på effektiv nivå från ESYLUX

Oavsett om det handlar om trappor, trädgårdar, carportar, entréer eller uppfarter: de båda nya LED-produktfamiljerna från ESYLUX skapar ljus i mörkret för bostäder och övriga fastigheter. Andra gemensamma nämnare för serierna är en förstklassig design, en energieffektiv LED-teknologi och en belysningsarmatur av pulverbehandlat tryckgjutet aluminium som ger maximal hållbarhet i alla väder. Dessutom har LED:erna försetts med en opalfärgad täckskiva som skapar en harmonisk och homogen belysning. ESYLUX kvalitetslöfte – enkelhet på alla plan – återspeglas även i monteringen av de nya produkterna: stort kopplingsutrymme, enkel kabelgenomföring, lätthanterliga skruvklämmor samt anslutningsteknologi från ESYLUX möjliggör en snabb installation och ger ett förmånligt förhållande mellan pris och prestanda.

Strålkastare för utomhusbruk OFR/AFR:innovation genom reflektion

De fyra kraftfulla LED-strålkastarna i OFR- och AFR-serien har ett ljusutbyte på 73 resp. 76 lumen per watt. När det gäller energieffektivitet, kombinerar AFR-strålkastarna LED-teknologin med en inbyggd rörelsedetektor som styr strålkastarna behovsanpassat beroende på personers rörelser inom ett bevakningsområde på 140 grader och 10 meters identifieringsavstånd. Tack vare den innovativa bakprojektionstekniken skapar strålkastarna ett indirekt, bländfritt och homogent ljus med låg spridningsförlust. Därmed möjliggör de en behaglig belysning som liknar den man får med en vanlig glödlampa, dock med effektiviteten från den moderna LED-tekniken. Med kapslingsklass IP55 och skyddsklass 2 är produktserien perfekt för utomhusbruk när det gäller olika fastigheter.

Armaturer för utomhusbruk OL/AOL:belysning för vägar, terrasser och mörka hörn

Utomhusarmaturerna i de nya serierna OL och AOL är särskilt avsedda att användas på de egna fyra (ytter)väggarna: med 6 resp. 12 LED belyser de vägar, terrasser och mörka hörn kostnadseffektivt och med ett ljus som är harmoniskt och bländfritt tack vare en opalfärgad täckskiva och ett optimalt vinklat lamphuvud. Belysningsarmaturerna i AOL-serien har dessutom en inbyggd rörelsedetektor som gör användningen behovsanpassad och energieffektiv. Med ett bevakningsområde på 140 grader registrerar detektorn personers rörelser inom en omkrets av 10 meter och till- eller frånkopplar belysningsarmaturen utifrån det befintliga dagsljuset.

OBS: Lev.tid: OL/AOL fr.o.m 09/2013 och OFR/AFR fr.o.m 10/2013.

Produkt    E-nr

OL 100 LED 5K vit