ESYLUX LED-strålkastare i OF-serien

. Belysningsarmaturerna används huvudsakligen utomhus, t.ex. för belysning av reklamytor eller byggnadsfasader. Med kapslingsklass IP 65 garanterar de ett behovsanpassat skydd mot fukt och damm. Strålkastarna har ett korrosionsfritt hölje av tryckgjuten aluminium och skadas därför inte av användning eller väder, även på längre sikt. De har dessutom försetts med en mycket tålig yta och skruvar i rostfritt stål. Belysningsarmaturerna har upp till 10 High Power-LED och ger ett ljusflöde på upp till  3500 lm vid ett lumen–watt-förhållande på 56. Till skillnad från halogenstrålkastare så har LED-strålkastarna en hög energieffektivitet som reducerar energikostnaderna avsevärt. Den nya linjen övertygar även med sitt breda modellutbud – kunden har nämligen tio nya produkter för väggmontering, med väggarm eller med jordspett i vardera två färger (svart och vit) att välja mellan. Produktfamiljen omfattar förutom dessa strålkastare även LED-strålkastarna i OS-serien. Strålkastare och spotlights är anpassade till varandra när det gäller material och färg och möjliggör därmed harmoniska belysningslösningar.

Uppgifter i överblick:

Användningsområde

utomhusbruk, t.ex. reklamytor, byggnadsfasader, gång- och vägzoner, parkeringsplatser, trädgårdar osv.

Antal LED

4 (OF 120) till 10 (OF 500)

Skyddsklass och kapslingsklass

klass 2, IP 65