Vill du ge personer med minskad rörlighet ett friare liv? Jimmy Dahlstens Fond kan hjälpa till.

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2011 18:59 CET

Alla har rätt att leva ett fritt och självständigt liv oavsett fysiska förutsättningar och oavsett ålder.

Jimmy Dahlstens Fond  vill hjälpa entreprenörer och visionärer att förverkliga idéer som skapar nya möjligheter personer med nedsatt rörlighet. Målet är att stödja projekt som, om de förverkligas, kan hjälpa många människor till en bättre livskvalitet.

Individer, icke vinstdrivande organisationer och företag kan söka medel inom kategorierna Innovation, Kunskap och Engagemang.

Sista ansökningsdag är i augusti 2012.

Gå till Jimmy Dahlstens Fond för att läsa mer samt ansöka »

Etac är ett expansivt företag som erbjuder produkter för personer med nedsatt rörelseförmåga samt produkter till sjukhus och sjukhem. Vi profilerar oss genom att vara ett företag med kompetent personal som erbjuder flexibla lösningar och produkter i världsklass.

Sedan starten 1972 har Etac expanderat till en av Sveriges ledande aktörer inom hjälpmedelsbranschen. Vi finns förutom i Sverige även i Norge, Danmark, England, Tyskland och Holland. Vår exportavdelning säljer via distributörer till stora delar av världen. Sammanlagt är vi i koncernen ca 700 anställda och omsättningen under 2010 var drygt 1 miljard SEK.

Kommentarer (0)