Euro Accident erhåller AAA-rating

Euro Accident erhåller AAA-rating för konsekvent ekonomisk stabilitet och betalningsförmåga. Det glädjande beskedet aviserade Nordens ledande leverantör av kredit- och affärsinformation, AAA Soliditet i början av februari.

-          Jag är stolt och glad eftersom jag vet att det bara är 3 % av Sveriges företag som erhåller en Trippel-A, säger Thomas Petersson, vd och majoritetsägare i Euro Accident. Det här är lika viktigt internt som externt för oss. Det bidrar till ökad trovärdighet för vår affärsidé samtidigt som det är ett bevis på att vi lever upp till marknadens förväntningar, summerar Thomas Petersson.

Detta är den andra utmärkelsen på kort tid för Euro Accident som även utsågs till Gasellföretag av tidningen Dagens Industri i höstas.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trippel-A är ett kreditvärderingssystem som lanserades 1989 av AAA Soliditet AB. Idag är Trippel-A Sveriges mest kända kreditratingsystem och över 2400 beslutsregler ligger till grund för bedömningen. Syftet med trippel-A är att på ett enkelt sätt visa företagets kreditvärdighet.

• Skåne

Euro Accident Health & Care Insurance är ett privatägt svenskt försäkringsföretag, i stark tillväxt, med 68 anställda på kontor i Växjö, Danderyd, Malmö, Göteborg och Örnsköldsvik. Företaget representerar Generali Group på den svenska marknaden och har en premieomsättning på dryga 330 MSEK.