Euro Accident fortsätter att växa - etablerar kontor i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Apr 28, 2009 10:04 CEST

Försäkringsföretaget Euro Accident Health & Care Insurance AB, växer och etablerar nytt försäljningskontor i norra Sverige. Kontoret kommer att byggas upp under försommaren under ledning av Arne Nordlund, ny chef för Marknadsområde Nord.

"Euro Accident är på stark frammarsch och vill komma närmare kunderna och förmedlarna ute i landet. Att öppna lokala kontor blir ett naturligt steg i denna process och jag ser fram emot att komma igång", säger Arne Nordlund.

Arne Nordlund som närmast kommer från Pensum har fått förtroendet att bygga upp kontoret i Örnsköldsvik, Euro Accidents femte kontor i Sverige. Han tillträder sin tjänst den 1 maj 2009.

Tidigare i år öppnades kontor i Malmö och så sent som i november förra året startades ett lokalkontor i Göteborg. Euro Accident har expanderat i försäljningsvolym och antal kunder det senaste året. Detta har möjliggjort för nyanställningar på företagets kontor i Växjö och Danderyd.

"Vi ser ingen anledning till att avvakta. Vår vision är vara marknadsledande på hälsoförsäkringar. Bra relationer och närhet till kunden bygger vi genom att finnas runt hörnet vilket ger oss ännu bättre förutsättningar för att kunna ge personlig och bra service", säger Miles de Champs, Försäljningschef på Euro Accident.

För mer information och bilder:

Se bifogade filer eller kontakta undertecknad.

ULRIKA STERNER

Kommunikatör