Marie Fristedt blir produktchef Hälsa på Euro Accident

Den 15 november 2016 tog Marie Fristedt över produktansvaret inom Hälsa på Euro Accident och fick den nya rollen som produktchef Hälsa. Therese Leijonhufvud, som tidigare haft produktansvaret för både Hälsa och Sjukvård, kommer helt och hållet att fokusera på sjukvårdsaffären som produktchef Sjukvård.

– Med två dedikerade produktchefer får vi ännu bättre förutsättningar att både möta den kraftiga tillväxten inom sjukvårdsområdet och den samtidigt ökande efterfrågan på fler försäkringsrelaterade lösningar inom hälsoområdet. Både Therese och Marie har den erfarenhet som behövs för att förvalta och utveckla vår affär, säger Staffan Johansson, Affärschef på Euro Accident.

Marie Fristedt har arbetat som försäljningschef Hälsa på Euro Accident sedan september 2012 och dessförinnan som Key Account Manager inom företagshälsovården på Previa och Feelgood.

– Jag ser fram emot att vara drivande i det fortsatta arbetet med att hitta effektiva kombinationer av olika hälso- och försäkringslösningar inom konceptet Hållbara medarbetare. Vi har kommit en bra bit på väg med integrerade delar i vår sjukförsäkring PlanSjuk och vår hälsoförsäkring Friska Företaget, men det finns fortfarande mer att göra, säger Marie Fristedt, produktchef Hälsa på Euro Accident, och fortsätter:

– Jag vill också fortsätta utveckla vårt erbjudande inom Health Management för att hjälpa fler företag att räkna på hälsa och lyfta deras hälso- och arbetsmiljöarbete till en mer strategisk nivå.

För mer information, kontakta:

Staffan Johansson
Affärschef, Euro Accident

• Ekonomi

Med vision om att skapa en trygg och frisk värld genom hållbara medarbetare tillhandahåller Euro Accident försäkringar plus hälsa via förmedlare och partners.

Euro Accident är ett företag i stark tillväxt med 900 miljoner kronor i omsättning och med 160 anställda på kontor i Växjö, Stockholm, Malmö, Göteborg och Örnsköldsvik. Sedan 2013 är företaget en del av National General Group och ägs av National General Holdings Corp. (NGHC). NGHC är noterade på Nasdaq med en omsättning på 2,3 miljarder USD och 3 300 anställda.

Niklas Mild

Thomas Petersson