Skicka blommor och kycklingar i påsk

Euroflorist och Barnfonden fortsätter sitt framgångsrika samarbete. Under julen erbjöd Euroflorist möjligheten att skicka en julblomma och samtidigt skänka en get till en barnfamilj i Zambia. Det blev en mycket populär gåva som gav 35 000 kr till Barnfondens viktiga arbete. Till påsken kan du istället skänka livsviktiga kycklingar.

När du skickar Euroflorists påskbukett går 180 kr direkt till Barnfondens projekt som skänker kycklingar till behövande barnfamiljer i Brasilien. Kycklingarna blir snart höns som ger värdefulla ägg. Äggen ger näringsrik föda till familjens barn, men också inkomster då de kan säljas på den lokala marknaden.

Det är tydligt att den här sortens gåva är en kombination som passar många. Möjligheten att glädja någon med vackra blommor och samtidigt skänka en konkret gåva känns bättre än att bara välja ett av de två alternativen, säger Anette Konar Riple, marknadsdirektör på Euroflorist.

Att skänka pengar som går till konkret hjälp har blivit allt vanligare de senaste åren. Det är naturligt att människor som vill bidra också vill se exakt vad pengarna går till. Detta bidrar förmodligen också till att Barnfondens och Euroflorists samarbete har fallit så väl ut.

Påskgåvan heter ”En GLAD påsk”.
Du beställer den enkelt i Euroflorists webbutik, klicka här.

Euroflorist är marknadsledande inom blomsterförmedling i Europa. Vi har ett nätverk av professionella florister i 12 europeiska länder. Tillsammans hjälper vi dig att skicka blommor vart du vill, när du vill. Vare sig det är till andra sidan staden, landet eller någon annanstans i världen.

Euroflorist skickar mer än 1,8 miljoner buketter om året. Företaget grundades 1982 i Malmö och var först i Sverige med blombud på internet 1995. Vi gör det enkelt och säkert att glädja och uppmärksamma vänner, familj, partners och kollegor. Vem vill du göra glad idag?