Europcar stolt partner till Svenska ishockeyförbundet!

Europcar har under sina 50 år I Sverige varit en naturlig del av svenskt idrottsliv och vi ser nu ett ökat behov från idrottsrörelsen av säkra, funktionella och driftsnåla fordon för både transport av personer och utrustning.

- När vi nu fick möjligheten att bli partner till Sveriges folkkäraste landslag Tre Kronor och Svenska ishockeyförbundet så var det en självklarhet i vår strävan att vara det bästa hyrbilsbolaget för svenskt idrottsliv, säger Niclas Runberg försäljnings- och marknadschef på Europcar.

- Det är väldigt roligt är att vi nu knyter till oss en partner i kategorin hyrbilar som har ett stort engagemang för utvecklingen av svensk ishockey. Med ägarna Skoda och Volkswagen i ryggen har vi genom Europcar, en tillförlitlig partner som också kan leverera till våra föreningar ute i landet. Det gör att vi kan erbjuda bra lösningar till både bredd och elit i vår hockeyverksamhet, säger Anna Nordkvist, Försäljnings- , marknads-, och kommunikationschef på Svenska ishockeyförbundet.

• svenska ishockeyförbundet
  • tre kronor
  • swehockey
  • skoda

Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med drygt 200 000 bilar i 150 länder. I Sverige har Europcar 135 stationer och 5 000 bilar. Företaget är sedan 1997 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001 och genom sitt systematiska miljöarbete redan 1999 blev först i branschen att erhålla en ISO 14001-certifiering av DNV (Det Norske Veritas).

Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.
För mer information, besök www.europcar.se och www.europcar.com