Var med och kör för barns önskedrömmar - Europcar och Min Stora Dag i fortsatt samarbete.

Europcar förlänger sitt samarbete med organisationen Min Stora Dag, som förverkligar drömmar för barn och unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser. På utvalda stationer i landet kommer det att finnas möjlighet att hyra bil av Europcar där varje körd mil omvandlas till 3 kronor som går direkt till Min Stora Dag.

Min Stora Dags nya logotyp pryder utvalda hyrbilar från Europcar på uthyrningskontoren Stockholm City, Stockholm Liljeholmen, Uppsala, Göteborg, Malmö och Östersund. Kunden betalar samma pris som vanligt men för varje mil som körs med den utvalda bilen, skänker Europcar 3 kronor till Min Stora Dag.

– Nu är vi inne på femte året i vårt samarbete och det känns bra att fortsatt kunna bidraga till Min Stora Dags viktiga arbete. Vi bidrar med 3 kronor per körd mil till Min Stora Dag och vi hjälper till med hyrbil när det behövs för att skapa ett avbrott i vardagen för dessa barn.Våra medarbetare känner stolthet och engagemang i det här samarbetet som även uppskattats mycket av våra kunder genom åren, säger Mickael Bogered VD på Europcar Sverige.

Pengarna som samlas in går direkt till Min Stora Dags arbete att förverkliga allvarligt sjuka barns önskedrömmar. Med hjälp av de pengar som kommer in genomförs aktiviteter som skapar guldkant i barns och deras familjers sjukdomsfokuserade vardag.

– Det är så glädjande att Europcars stora intresse och engagemang fortsätter i år också. Som vanligt ger de sina kunder chansen att på ett enkelt sätt bidra till att fler barn och unga med allvarliga sjukdomar får vara med om något alldeles extra som blir en paus i en tuff vardag, säger Hélène Benno, Generalsekreterare på Min Stora Dag.

• Transport

• hyrbilar
  • helene benno
  • mickael bogered
  • min stora dag

Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med drygt 200 000 bilar i 150 länder. I Sverige har Europcar 135 stationer och 5 000 bilar. Företaget är sedan 1997 kvalitetscertifierat enligt ISO 9001 och genom sitt systematiska miljöarbete redan 1999 blev först i branschen att erhålla en ISO 14001-certifiering av DNV (Det Norske Veritas).

Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.
För mer information, besök www.europcar.se

Kort om Min Stora Dag
Min Stora Dag är den enda rikstäckande organisationen som förverkligar önskedrömmar och gör skillnad för barn och unga med allvarliga sjukdomar och diagnoser. Organisationen som är en insamlingsstiftelse, grundades år 2000 och under 2016 var över 3570 barn med om en Stor Dag – en aktivitet som skapade paus i tillvaron.

Under 2016 samlade Min Stora Dag in 28,1 miljoner kronor. 9 % av Min Stora Dags verksamhetskostnader är administration.

Min Stora Dag har ingen politisk- eller religiös koppling och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll. Organisationen har 90-konto och är medlem i Frivilligorganisationernas insamlingsråd, FRII. Verksamheten får inga statliga eller kommunala bidrag utan är helt beroende av gåvor från privatpersoner, företag och stiftelser. Organisationen har en kunglig beskyddare genom H.K.H. Prinsessan Madeleine. www.minstoradag.org

För ytterligare information kontakta:

Niclas Runberg, Försäljnings- och Marknadsdirektör tfn: 08-120 748 28, e-post: niclas.runberg@europcar.se

Åsa Törneryd, Marknads- och Insamlingsansvarig tfn: 070-455 20 88, e-post: asa.torneryd@minstoradag.org