Oscar Wendt tillbaka i hetluften

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2016 15:21 CET

Borussia Mönchengladbach möter Dortmund när Bundesliga är tillbaka efter vinteruppehållet.

Oscar Wendt missade inte en enda minut i ligan i höstas, ett förtroende den svenske vänsterbacken förvaltade väl. Målgörare mot Bayern München, matchvinnare mot Darmstadt och under vinteruppehållet framröstad som höstens bäste spelare av klubbens fans. På lördag väntar tufft motstånd för tabellfyran, då Dortmund kommer till Borussia-Park i en match som börjar 18.30 på Eurosport 2. I säsongspremiären i augusti vann Dortmund Borussia-derbyt med 4-0.

Bundesligahelgen inleds i morgon fredag med att Hamburg tar emot vintermästaren Bayern München. Eurosports Niklas Jarelind och Matías Concha kommenterar matchen som sänds på Eurosport 1 klockan 20.30. Tyvärr ser inte Hamburgs Albin Ekdal ut att vara spelklar efter skadan han ådrog sig i oktober.

Bundesliga, omgång 18, på Eurosport 1 och Eurosport 2
Fredag 22 januari
20.30 Hamburg - Bayern München (Eurosport 1)

Lördag 23 januari