Evidensia Djursjukvård växer i Danmark

Kolding Djursjukhus i Danmark väljer att gå samman med Evidensia Djursjukvård. Genom detta förvärv har nu Evidensia totalt fem stycken kliniker och djursjukhus i Danmark.

Kolding Djursjukhus är ett djursjukhus med modern utrustning för medicinsk och kirurgisk behandling av både smådjur och hästar. Djursjukhuset som grundades 1963 har varit under ständig utveckling och har idag elva anställda, varav fem veterinärer.

Kolding Djursjukhus är det femte danska företag inom djursjukvård som väljer att gå med i Evidensia som sedan tidigare har djursjukhus och kliniker i Næstved, Karlslunde och Birkeroed .

- Jag ser många positiva möjligheter i samarbetet med våra nya kollegor på kliniker och djursjukhus i Danmark och norden. Det ger en stor fördel och styrka när vi är så många tillsammans. Evidensia behandlar mer än 670 000 djur per år, och det i sig ger naturligtvis en stor erfarenhet och kompetens som kommer att gynna både våra medarbetare och våra djurägare, säger Esther Thinggaard , veterinär och tidigare ägare av Kolding Djursjukhus.

- Vår ambition är att Evidensia ska fortsätta växa i Danmark och vi är mycket glada att Kolding Djursjukhus nu blir en del av vår nordiska verksamhet. Djursjukhusets personal är mycket kompetenta och blir ett utmärkt tillskott i vår verksamhet - den första på Jylland - vilket gör det särskilt intressant för oss, säger Jörgen Have, landschef för Evidensia Danmark.

För ytterligare information kontakta:

För Kolding Djursjukhus:
Esther Thinggard, tlf. +45 23 31 90 29, et@koldingdyrehospital.dk

För Evidensia:
Jörgen Have, tlf. +45 55 77 14 77, jorgen.have@evidensia.dk

Presskontakt: Hanne Hyldborg, tlf. +45 29 69 42 10, hanne@catokommunikation.dk

• kolding
  • djursjukvårdsgrupp
  • evidensia djursjukvård
  • veterinärmediciniskt
  • djursjukhus

Evidensia består av närmare 90 djursjukhus och kliniker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Varje år behandlar vi fler än 670 000 djur, varav mer än 630 000 hundar, katter, smådjur och exotiska djur, samt ca 40 000 hästar. Vi omsätter mer än en 1,3 miljarder kronor och är Norra Europas största veterinärmedicinska kedja. www.evidensia.se