​Martin Tiveus ny VD för Evidensia Djursjukvård

Evidensia Djursjukvård bildades februari 2012 genom att fyra av Sveriges största och äldsta djursjukhus gick samman. Sedan dess har Evidensia vuxit i rekordfart. Bolaget har nu över 160 djurkliniker och djursjukhus i sju länder och omsätter 2,3 miljarder kronor.

Evidensia har etablerat en stark europeisk plattform. Ambitionen är att fortsätta den höga tillväxttakten i Europa. Den stora tillväxtpotentialen finns i länder som Tyskland, Frankrike, Nederländerna och Schweiz. För att fortsätta utveckla Evidensia internationellt och kontinuerligt förbättra bolagets erbjudande, har Martin Tiveus anställts som ny VD. Han kommer att tillträda inom sex månader, efter att han avslutat sitt nuvarande uppdrag som VD för Avanza. Nuvarande VD Anders Thunberg kommer fortsätta sitt arbete som styrelseledamot i Evidensias styrelse.

-Jag är stolt över vad vi på kort tid har åstadkommit, och jag känner att det är rätt läge för mig och för Evidensia att lämna över stafettpinnen till en ny Vd. Jag kommer att fortsätta det strategiska arbetet som styrelserepresentant i Evidensia och jag kommer behålla min ägarandel säger Anders Thunberg.

-Anders har gjort ett fantastiskt arbete med att ta företaget till den nivå som det är idag och kommer fortsätta arbeta från en styrelseroll. Nu när Evidensia ska expandera vidare internationellt tycker vi att det är ett bra skede att addera Martin till Evidensia- teamet. Martin har helt rätt bakgrund och kompetens för att leda Evidensia under nästa etapp säger styrelseordförande Ulf Mattsson.

-Det känns oerhört spännande att få förmånen att ta vid och leda nästa fas i Evidensias utveckling. Jag ser fram emot att sätta mig in i verksamheten och träffa mina nya medarbetare för att tillsammans vidareutveckla bolaget på bästa sätt, säger Martin Tiveus.

För mer information, vänligen kontakta:

Anders Thunberg, VD, Evidensia Djursjukvård, +46 70 620 75 60,

anders.thunberg@evidensia.se

Martin Tiveus, tillträdande VD +46 708 618 004

Ulf Mattsson, styrelseordförande Evidensia Djursjukvård, +46 70 976 04 66, ulf.mattsson@evidensia.se

Eva Engström, marknads- och kommunikationschef, Evidensia Djursjukvård, +46 70 551 48 19, eva.engstrom@evidensia.se

Evidensia Djursjukvård är Europas största och kvalitetsledande kedja för djursjukvård. Varje år behandlar vi över 1,3 miljoner djur - hundar, katter, smådjur, exotiska djur och hästar. Evidensia består av närmare 160 djursjukhus och kliniker i sju länder och har över 2 200 medarbetare. Vi vill se fler friska och lyckliga djur. Därför ska vi vara det allra bästa för djuren. Bara så kan man skapa morgondagens djursjukvård. www.evidensia.se