Evimetrix Swedish Brand Award 2018 - NOMINERINGARNA KLARA

Evimetrix Swedish Brand Award 2018 - NOMINERINGARNA KLARA

Evimetrix delar ut pris till Sveriges starkaste varumärken. 6 000 konsumenter har uttalat sig och här kan du se vilka de nominerar i ett 35-tal branscher.

Sedan 2002 genomförs Evimetrix Swedish Brand Award som mäter erfarenheter och attityder gentemot drygt 500 varumärken i ett 35-tal branscher. I undersökningen har fler än 6 000 respondenter tillfrågats, och Evimetrix Swedish Brand Awards är tillfället då vi omsätter undersökningen i konkreta resultat och låter svenska folket kora landets starkaste varumärken.

Undersökningen baserar sig på Nöjd Kund Index NKI. Evimetrix väger sedan NKI mot kännedom vilket resulterar i varumärkets styrka, eller dess varumärkesposition. På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek och ett rättvist resultat som tar hänsyn till hur omtyckt och välkänt varumärket är.

Evimetrix Swedish Brand Awards är priset som sätter varumärkesupplevelsen i centrum.

Hela listan av nominerade hittar du via följande länk.

Vill du vara med när vi delar ut priset på Berghs School of Communication, den 20/9 anmäler du dig här.

Kategorier