Skräp föder råttinvasion i staden

Många städer drabbas av små möss och stora råttor, de föder sig på tillgänglighet av skräp där den ökade expansionen av skadedjur skapar otrygghetskänsla i samhället.

Våra städer växer och stadens renhållningsresurser blir allt mer ansträngda. De placerar och prioriterar resurser efter tid och behov vilket ibland kan leda till att det brister. De vet inte när och var, fören det är för sent.

Vi flyttar oss allt mer utomhus

Promenadstråk, parker, kajer och nöjesfält blir allt mer populära när solen tittar fram. Besökarna tar med sig picknick eller en skön lunch som sedan trycks ner i papperskorgen bredvid.

Det är en bekvämlighet och även en tillgänglighet för besökarna att kunna slänga sitt skräp i stadens offentliga papperskorgar och i bland kan det gå snabbt att fylla en papperskorg som leder till att den blir överfull.

EWF ECO brukar säga att skräp föder skräp och därefter kan en brist uppstå som ger tillgänglighet för skadedjur.

När råttorna springer på oss, då är det ett stort problem.

I ett reportage från TV4 tidigare i veckan pratar man om det sopkaos som är och hur råttinvasionen har tagit fart i staden. Där man även pratar om hur renhållningsarbetarna blir attackerade av råttor.

EWF ECO vill därför erbjuda ett provpaket till de kommuner som känner sig tagna av problemet.

Paket innehåller 10 st Bigbelly High Capacity utrustade med betesstationen R8 med funktion att reducerar råttor och skräp i området. Placera enheterna i en park eller i utsatt område, utvärdera i 6 månader och få en garanterat bättre miljö för både verksamheten och besökarna.

Kontakta EWF ECO för lösningar mot råttproblematiken och hanteringen av skräp i offentliga miljöer!