Haval van Drumpt, vd Zitius, Årets ledare på Telekomgalan

Haval van Drumpt, vd Zitius, utsågs igår till Årets ledare vid telekombranschens samlingsplats Telekomgalan på Grand Hôtel i Stockholm. Bakom Telekompriset står det oberoende nyhetsbrevet Telekomnyheterna.

Motivering:

Vad vore telekombranschen utan en stark ledare som på ett tydligt sätt kan visa vägen för sin personal och få sitt bolag att lyckas? En verkligt framgångsrik ledare är en person som står stadigt när det blåser och samtidigt kan se sin verksamhet i ett större perspektiv och vågar driva den på ett annat sätt än vad som är gängse.

Årets ledare är en sann humanist och en person som är mycket populär bland sina kollegor. Det är en ledare med mycket erfarenhet men som trots utmaningar lyckats vända negativt till positivt.

För 17 år sedan tjatade han sig till timanställning i Telias butik på Kungsgatan och sedan dess har han gått från klarhet till klarhet utan att rädas nya utmaningar.

Erik Heilborn, vd TDC Sverige - Erik är med råge den som lyckats vara vd för TDC Sverige längst. Han har levererat bra ekonomiskt resultat och samtidigt utvecklat både medarbetare och organisation genom åren.
Jörgen Qwist, vd DGC - Jörgen var DGC:s första anställda år 1991 och är en viktig faktor bakom bolagets växande marknadsandelar. Han är också drivande i frågor som miljöansvar och långsiktighet.
Nina Macpherson, chefsjurist Ericsson - Ingen fråga är för liten eller för stor för att ta tag i, och Nina duckar inte för de svåra frågorna. Bland annat har hon i år jobbat med en teknisk lösning för att få stopp på förbjudna bilder i de anställdas datorer.
Thomas Ekman, vd Tele2 - Thomas har de senaste åren drivit på Tele2:s utmanande av den svenska mobilmarknaden samtidigt som han internt har visat en stark förmåga att entusiasmera sina medarbetare.

Priset delades ut av det oberoende branschnyhetsbrevet Telekomnyheterna som ges ut av Exakt Media AB, vinnaren röstades fram av en jury bestående av framstående representanter från telekombranschen.

mats.sjodin@telekomnyheterna.se

malin.svenberg@exaktmedia.se