Kvinnliga förebilder prisas på Telekomgalan

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 10:15 CEST

Kvinnliga förebilder är viktiga, inte minst inom den mansdominerade telekombranschen. Därför inrättar det branschledande nyhetsbrevet Telekomnyheterna ett pris till den viktigaste kvinnliga förebilden. Priset kommer att delas ut vid den årliga Telekomgalan, som arrangeras i samband med seminariet Terminsstart Telekom på Grand Hôtel den 24 januari 2013.

– Jag tycker att de kvinnliga förebilderna får ett alldeles för litet utrymme inom telekombranschen. Därför tycker jag att det är viktigt att vi drar vårt strå till stacken och lyfter fram de kvinnor som verkligen gör goda insatser såväl för branschen som för att vara en god förebild för andra kvinnor att växa i sin roll, säger Mats Sjödin, chefredaktör för Telekomnyheterna.

Terminsstart Telekom anordnades första gången hösten 2008 och har sedan dess kommit att bli den självklara mötesplatsen för alla ledande beslutsfattare inom telekom. Vårens Terminsstart avslutas med en galamiddag där Telekompriset delas ut i sju kategorier.

– Årets Telekomgala, som gick av stapeln i mitten av januari i år, blev en stor succé med många kända pristagare som till exempel Spotify, Malin Frenning och mobiloperatören 3. En prisgala för telekom är någonting som verkligen samlar såväl operatörer inom både fast- och mobiltelefoni som underleverantörer och tjänsteleverantörer och har länge efterfrågats av branschen, säger Mats Sjödin.

Övriga kategorier inom Telekompriset är:
Årets operatör
Årets teknikleverantör
Årets tjänst
Årets ledare
Årets marknadskampanj
Årets bolag

Det går att nominera på www.terminsstart.se/telekom fram till den 30 november 2012. Vinnarna offentliggörs i samband med den galamiddag som hålls i Vinterträdgården på Grand Hôtel direkt efter Terminsstart Telekom den 24 januari 2013.

Mats Sjödin, chefredaktör Telekomnyheterna
mats.sjodin@telekomnyheterna.se

Telekomnyheterna är ett oberoende affärsnyhetsbrev om och för den svenska telekommarknaden. Sedan 2008 arrangerar nyhetsbrevet seminariet Terminsstart Telekom som har kommit att bli den viktigaste mötesplatsen för beslutsfattare i och omkring telekombranschen. Vårens Terminsstart Telekom hålls den 24 januari 2013 i Vinterträdgården på Grand Hôtel i Stockholm.

Kommentarer (0)