IT-bolaget Excanto etablerar sig i Göteborg, Malmö och Lund

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2014 09:48 CEST

IT-bolaget Excanto har sedan länge varit verksamt i Stockholm och Uppsala. Nu tar företaget steget utanför Mälardalen och etablerar sig i Göteborg, Malmö och Lund. Detta för att komma närmre kunderna i dessa regioner och snabbt kunna bistå med support och expertkunskap på plats.

- Trenden inom IT har under många år varit outsourcing och centralisering, säger Excantos VD Marcus Lindstedt. Basinfrastrukturen har byggts om så att mer data och fler applikationer läggs centralt eller i molnet. Detta minskar kostnaderna för IT och gör att användarna kan vara mer mobila och använda sina tjänster varifrån de vill och på den enhet som passar dem bäst.

Samtidigt pågår en annan trend; slutanvändarna köper och laddar ned applikationer själva i allt större utsträckning och de använder dessutom ofta sina egna privata mobiltelefoner, surfplattor eller datorer för att jobba hemifrån eller på resa. IT-avdelningarna tappar därmed kontrollen över användarnas IT, men förväntas ändå säkerställa att allt fungerar och att säkerheten är hög.

- Vi ser allt tydligare hur viktig människan är för att en teknikleverans ska fungera bra, fortsätter Marcus Lindstedt. Excantos medarbetare kan tillsammans med kundens personal skapa lösningar som möter kundens verksamhetsbehov. Vi vet att det personliga mötet är otroligt viktigt för att lyckas, och våra kunder finns inte bara i Stockholms-, Uppsala- och Mälardalsområdena. Därför finns vi nu på plats i Göteborg, Malmö och Lund. Vi ses - där ni är!

IT-tjänster för bättre affärer - i dag i morgon i molnet

Excanto är ett IT-tjänsteföretag med inriktning på drift, support och utveckling av IT-infrastruktur. Genom att kombinera Excantos tjänster med externa molntjänster och kundens egen lokala IT-miljö skapas en kundanpassad lösning byggd på standardiserade lösningar.

Excanto har huvudkontoret i Stockholm och lokal representation i Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Många av Excantos drygt 400 företagskunder har verksamhet även i andra delar av landet.

Kommentarer (0)