Akademiska hus väljer Exengo Installationskonsult

Akademiska Hus som är ett av landets största fastighetsbolag, har valt att skriva ramavtal med teknikkonsultföretaget Exengo Installationskonsult och omfattar tjänster inom VVS för region Stockholm.

Exengos VVS-konsulter hanterar uppdrag i samtliga skeden i byggprocessen, från idé-/utredningsskede och förstudier via programhandlingar till projekteringsfas och agerar även som installationssamordnare och installationsledare under byggskedet. Fokus ligger på att optimera installationssystemen för beställare och brukare med avseende på funktion, energianvändning, investerings-, drift- och underhållskostnader.

Vi är glada och stolta över det här ramavtalet och ser fram emot många spännande uppdrag tillsammans med Akademiska Hus, säger Christian Rolf, vd på Exengo Installationskonsult.

Exengo har tidigare utfört uppdrag för Akademiska Hus, bland annat i projektet Stockholms universitetsbiblioteket.

Akademiska Hus förvaltar fastigheter för bland annat Kungliga Tekniska Högskolan och Karolinska Institutet i Stockholm samt Stockholms Universitet.

• vvs
  • teknikkonsult
  • ramavtal
  • akademiska hus
  • exengo

• Stockholm

Exengo erbjuder konsulttjänster till bygg- och fastighetsmarknaden i idé- och utvecklingsskedet, byggskedet samt under förvaltningsskedet. Företaget som är certifierat enligt SS-EN ISO14001:2004 och 9001:2008 grundades 2011 och med fler än 40 medarbetare har vi över 500 års erfarenhet.

Vår ambition är att kunna erbjuda en helhetslösning inom installationsområdet, med syfte att förbättra samordningen och optimera energiförbrukningen. Tjänsteutbudet grundar sig på hög servicegrad och ett stort kunnande inom Elteknik, Kommunikation och Säkerhet, VVS, Automation, Energi, Besiktning, Kalkyler, Utredningar, Upphandlingar och Miljöcertifiering.

Exengos omsättning 2014 är ca 50 miljoner kronor.

Christian Rolf

Presskontakt vd 08-120 038 03