lunch@expectrum med Sara Öhrvall

Nyhet   •   Aug 14, 2015 14:44 CEST

Möt Sara Öhrvall som planerar att göra DN bättre än vad Google är och som beskrivs som en briljant utvecklingsstjärna. Genom att sitta på mer fakta och vara lite bättre, lite skarpare, lite vassare har hon gått från Toyota via Volvo till Bonniers koncern-ledning.

På ett av Sveriges mest välkända medieföretag analyserar hon framtiden och driver tesen att kunskap ska vara fri och att nyheter inte ska hållas hemliga. Med fokus på innovation, produktutveckling, konsumenttrender och ny teknologi rekryterades Sara för ett tydligt förändringsuppdrag. Hennes uppdrag är att bygga upp en forsknings- och affärsutvecklingsavdelning, R&D, inom Bonnier.

Inspireras av hennes framgång av utveckling och lansering av ett antal konsumentprodukter som ligger i framkant gällande medieinnovation och tekniska lösningar.

Välkommen till ett spännande möte med en innovatör som blivit utsedd till en av20 Women to Watch, har varit med och utvecklat Volvos Cross Countrymodell och som alltid strävar framåt.

Anmäl dig till lunch@expectrum med Sara Öhrvall här!

Kommentarer (0)