Konsten att fokusera

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2016 09:30 CET

Vi vet att det är mycket som distraherar och tar fokus från det vi borde lägga energi på. I en värld där allt mer information ska processas, kraven på effektivitet och produktivitet ökar och multitasking är något alla förväntas kunna är fokus A och O.

Vad är fenomenet fokus och koncentration, hur yttrar det sig och vilken påverkan har den på våra prestationer, på våra organisationer och på våra liv? Christina delar med sig av 15 års erfarenhet som elitskytt, om vinster och förluster och om värdet i att befinna sig i det exakta nuet.

Hur lyckas man prestera i skarpt läge, just när det verkligen gäller, och hur håller man långsiktig fokus i en alltmer föränderlig värld?

Välkommen den 11 mars på lunch@expectrum.

Anmäl dig här!

Oväntade möten ger oväntade resultat

Hos oss är just oväntade möten en självklarhet. När kunskap och erfarenhet möter ungdomlig glädje och entusiasm uppstår något magiskt. När olika infallsvinklar krockar och ger nya och oväntade idéer eller lösningar, då är vi nöjda. Kreativiteten flödar när människor möts. Hos oss vistas allt från förskolebarn till storföretag, gymnasieelever, egenföretagare, kulturarbetare och produktutvecklare. Det är just den unika mixen av människor som gör expectrum. Det övergripande målet för expectrum är att bidra till kompetensförsörjning, tillväxt och synliggörande av Västerås och dess region

Kommentarer (0)