Expedia utökar sitt erbjudande med tågresor – Storbritannien blir första marknad

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2016 10:40 CEST

Från och med i höst kommer Expedia, som enda globala onlineresebyrå, att erbjuda möjligheten att boka tågresor som komplement till det befintliga utbudet av flygresor, hotell, paketresor och hyrbil.

Satsningen på tågresor inleds i Storbritannien under hösten 2016 och kommer att utvidgas till fler delar av Europa under 2017. Den sker i samarbete med SilverRail och med stöd från The Association of Train Operating Companies och Rail Delivery Group (RDG).

– Järnvägen innebär fantastiska möjligheter för oss och branschen att attrahera nya kunder, öka besöksfrekvensen på våra bokningssajter och erbjuda fler resalternativ i samband med köp. Resenärer kommer att kunna skapa helt nya typer av paketresor, där man kombinerar tågresor med en hotellvistelse, bilhyra och annat man vill göra på resmålet, säger Greg Schulze, senior vice president, Commercial Strategy and Services på Expedia group

Data från det globala undersökningsföretaget Phocuswright 2016 visar att tågresor är resebranschens snabbast växande sektor. Bland annat tack vare nya privata och offentliga investeringar och nya tekniska framsteg samt det faktum att det är ett lättillgängligt och bekvämt färdsätt.