Nyhet -

"Expo: Hyckleri att SD sökte hjälp från oss mot neofascister" - Daniel Poohl intervjuas av DN

Sverigedemokraterna ville ha hjälp av tidskriften Expo med att ringa in gruppen bakom neofascistiska sajten Motpol.nu. I december 2013 fick chefredaktör Daniel Poohl ett brev i vilket Mattias Karlsson, då riksdagsledamot för SD, bad om ”relevant dokumentation” om dessa kretsar. Det handlar om ett dubbelspel, menar Daniel Poohl, där SD i ena stunden kallar Expo för "vänsterextrema" och i nästa stund ber om hjälp.

– För det är absurt att SD plötsligt använder oss som referens i uteslutningsärenden, att de går så långt att de hör sig för med oss om vad vi har på typerna de vill hålla ifrån sig.

Läs artikeln.