Efter Utöya - samtal om terrorns konsekvenser

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2012 08:40 CET

Efter terrorattentatet på Utøya var Lisa Bjurwald och Daniel Poohl två av få experter som kunde prata om hur högerextremismen hittills kunnat flyga under radarn och hur Sverigedemokraternas ideologi hänger ihop med Breivik. På onsdag den 25 januari samtalar de på ABF-huset i Stockholm om konsekvenserna av terrordåden i Norge.

Moderator: Björn Linnell, Natur & Kultur.

ABF-huset, Sveavägen 41 • Fri entré

Kontakta Helena Eitrem på Natur & Kultur för mer information.

Samtalet arrangeras av Expo, ABF och Natur och Kultur

Publicistisk verksamhet
Stiftelsen Expo ger ut tidskriften Expo och nyhetssajten expo.se.

Expo föreläser var tredje dag någonstans i Sverige för kommunpolitiker, journalister, poliser, lärare, allmänhet med flera.

Research
Expo samlar, analyserar och sammanställer material om den svenska extremhögern. Stiftelsen förfogar bland annat över Skandinaviens största arkiv med rasistisk propaganda.

Kommentarer (0)

Kommentera