Expo på Peace and Love

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2011 11:08 CEST

Stiftelsen Expo deltar på årets Peace and Love. Som medarrangör till Peace and Loves forum arrangerar stiftelsen flera föreläsningar och debatter. Bland deltagarna finns Mona Sahlin, Robert Aschberg, Daniel Poohl, Alexander Bengtsson, Lisa Bjurwald och Frida Metso.
– Vi har ett fullmatat program och är glada över att kunna erbjuda så många intressanta och spännande evenemang, säger Daniel Poohl, chefredaktör för tidskriften Expo och VD för stiftelsen Expo.

Expo kommer dessutom ha ett tält vid Peace & Love Foundation Torget, vid scenen Athena. Där kan festivalens besökare bli supportrar eller prenumeranter.

Se hela programmet nedan.

För frågor eller kontakt med föreläsare och debattdeltagare:

Alexander Bengtsson
alexander.bengtsson@expo.se

Stiftelsen Expo är en antirasistisk privat forskningsstiftelse som grundades 1995 i syfte att studera och kartlägga antidemokratiska, högerextrema och rasistiska tendenser i samhället. Verksamheten bedrivs på ideell grund. Stiftelsens plattform värnar demokrati och yttrandefrihet mot rasistiska, högerextrema, antisemitiska och totalitära tendenser i samhället.

Kommentarer (0)

Kommentera