Expo.se får nytt upplägg och utseende i helgen

I helgen lanserar Stiftelsen Expo en ny hemsida. Syftet är att på ett mer överskådligt sätt visa på Expos verksamhet och erbjuda tydliga vägar till nyheter och fördjupningar.

- När tidskriften Expo sjösattes i mitten av 1990-talet var syftet att ge ut en tidning som granskade, bevakade och inte minst förklarade extremhögerns värld. Sedan dess har Expo växt. Idag ger vi ut rapporter, utbildar och engagerar människor runt om i landet. Med den nya hemsidan hoppas vi kunna berätta om detta på ett bättre sätt, säger Daniel Poohl som är Stiftelsen Expos VD och chefredaktör för Tidskriften Expo.

Expo Idag är nyhetssajten och där hittar du dagsaktuella nyheter och kommentarer. På Expo idag fortsätter vi fortsätta publicera såväl snabba nyheter som djuplodande artiklar. Dessutom lanserar vi en blogg för både snabba och mer djupgående kommentarer och analyser.

Tidskriften Expo får en egen sajt. På det här sättet vill vi förtydliga att tidskriften och Expo Idag är två skilda produkter. På Expo Idag guidar vi dig genom nyhetsflödet. I tidskriften Expo ger vi dig berättelserna, utblickarna och perspektiven som behöver mer tid och utrymme. Från och med nu har stiftelsen också en egen sajt där det går att läsa om vår verksamhet i stort. Även Expo research får en egen sajt. Där kan du på ett lättare och mer överskådligt sätt ta del av våra rapporter och webbanpassade faktasammanställningar och upptäcka nya spännande rapporter som belyser våra frågor. Researchsajten är en faktabank för journalister, forskare och andra intresserade.

Frågor som rör Stiftelsen Expos nya sajt: Anna Amnéus (kommunikationsstrateg), 076 318 10 47 eller anna.amneus@expo.se

www.expo.se

Stiftelsen Expo utmanar intoleransen genom granskning, med förebyggande arbete i form av utbildning och genom att engagera antirasister. Med våra tre olika verksamhetsinriktningar uppmärksammar vi det hot som intoleransen utgör mot det öppna samhället.

Granskning
Stiftelsen Expo samlar och analyserar information om intoleranta grupper, nätverk och fenomen, samt ger ut Tidskriften Expo och nyhetssajten expo.se.

Stiftelsen Expo föreläser varje dag någonstans i Sverige för elever, lärare, kommunpolitiker, poliser, allmänhet med flera.

Engagemang
Stiftelsen Expos syfte är att möta människor och tala om intoleransens konsekvenser. Genom vår utbildningsverksamhet och våra olika publikationer väcker vi intresse och engagemang i breda kretsar.