Fler föreläsningar och nytt projekt från Expo Utbildning

Fler föreläsningar och nytt projekt från Expo Utbildning

Under januari månad 2011 föreläste Expo Utbildning 34 gånger. 1262 personer tog del av våra föreläsningar. Under den första månaden av det nya året föreläste Expo Utbildnings medarbetare ibland annat Staffanstorp, Uppsala, Herrljunga och Nyköping.

- Projektet "Stoppa rasismen i skolan" fortsätter med medel från flera LO-förbund. I övrigt är det andra skolföreläsningar, fortbildningar för lärare och politiker som har varit aktuella, säger Expos utbildningschef Alex Bengtsson.

Den 1 februri startade också det nya projektet för fackligt aktiva, "Stoppa rasismen på jobbet". Projektledare är Magnus Manhammar som från månadsskiftet arbetar för Expo Utbildning.

- Med medel från Svenska Transportarbetareförbundet kan vi nu stärka kunskapen och argumentsarsenalen inom fackföreningsrörelsen. Vi hoppas att fler LO-förbund ansluter sig till projektet under våren, säger Magnus Manhammar.

Mer om det nya projektet går att läsa här: http://utbildning.expo.se/stoppa-rasismen-pa-jobbet_63.html

För frågor och mer info nås Alex Bengtsson på tfn: 0766 - 47 79 95.

Publicistisk verksamhet
Stiftelsen Expo ger ut tidskriften Expo och nyhetssajten expo.se.

Expo föreläser var tredje dag någonstans i Sverige för kommunpolitiker, journalister, poliser, lärare, allmänhet med flera.

Research
Expo samlar, analyserar och sammanställer material om den svenska extremhögern. Stiftelsen förfogar bland annat över Skandinaviens största arkiv med rasistisk propaganda.