Hjälp till att skriva bok mot Sverigedemokraterna

Efter succén med boken Sverigedemokraterna har fel planeras nu en efterföljare.

- Sverigedemokraterna har fel byggde på att vi svarade på uttalanden från Sverigedemokratiska politiker. Den nya boken kommer att ha samma upplägg. Den enda skillnaden är att vem som helst får vara med och ge sina argument mot Sverigedemokraternas politik, säger Alexander Bengtsson, utbildningssamordnare på stiftelsen Expo och författare till Sverigedemokraterna har fel.

Fram till början av augusti kommer vem som helst kunna ge sitt bidrag till boken. Det är enkelt. Leta upp ett citat från Sverigedemokraterna och ge ditt svar på det. Texterna ska skickas till Expo som sedan kommer att plocka ut de bästa svaren. Boken med allmänhetens svar på Sverigedemokraternas argument kommer att släppas vid bokmässan i Göteborg.

- Vi kommer i första hand vända oss till de flera tusen personer som redan nu gått med i vår grupp på Facebook för att får in förslag på svar. Men alla är givetvis välkomna att skicka in sina texter, säger Alexander Bengtsson.

Alexander Bengtsson
alexander.bengtsson@expo.se

Daniel Poohl
daniel.poohl@expo.se