Stort engagemang runtom i Sverige för världens största Fairtrade-fika

Stort engagemang runtom i Sverige för världens största Fairtrade-fika

Välkommen att ta del av världens största Fairtrade-fika som kommer att äga rum den 11-13 maj då miljontals fikadeltagare från ett tjugotal länder samlas i fikapauser på olika platser runtom i världen.

Fairtrade Challenge är från början en kampanj som samlat deltagare runt om i Sverige, men nu har fikautmaningen klivit upp en nivå och blivit en global kampanj. 2016 deltog 1,8 miljoner deltagare från 26 länder i World Fairtrade Challenge. Kan vi bli ännu fler i år?

Följ resultatet som uppdateras kontinuerligt på https://www.fairtradechallenge.org/se/start/

Deltagarna i Fairtrade Challenge är familjer, kompisgäng och större föreningar, arbetsplatser, butiker eller caféer som på det här sättet visar sitt engagemang i frågan om rättvis handel.

För mer information

Therese Smedberg, pressansvarig Fairtrade Sverige, telefon 08-12 20 89 18, mail press@fairtrade.se

Ett axplock av alla fikapauser runt om i Sverige där alla är välkomna

Län Namn på fikan Beskrivning Beräknat antal deltagare Tid Plats