Falsterbo Horse Show stärker sin position

Pressmeddelande   •   Dec 28, 2009 19:13 CET

Johan Lenz, tävlingsledare för dressyren i Falsterbo, har blivit invald i styrelsen för internationella dressyrarrangörers intresseorganisation AIDEO.

-  Det är bra för både Falsterbo Horse Show och svensk dressyr. Vi får ett större och direkt inflytande över allt som rör tävlingsdressyren.

Falsterbo Horse Show har under senare år satsat mer än tidigare på dressyren som drar allt mer publik. Ambitonerna är höga.

Med Johan Lenz i AIDEO, Association of Dressage Event Organisers, ökar möjligheterna att få utomhusdressyr av högsta världsklass på svensk mark.

-   Falsterbo Horse Show vill till exempel få igång en nationsserie i dressyr, som hoppningens superliga. Det är en av de saker som jag kan driva i organisationen, säger Johan Lenz.

Ordförande i AIDEO är Frank Kempermann som är tävlingsledare för CHIO Aachen.

För andra året i rad arrangerar Falsterbo Horse Show 2010, en av omgångarna i hoppningens superliga, FEI Meydan Cup.

Kommentarer och frågor:

Johan Lenz, tävlingsledare dressyr

Jana Wannius, Show Director

wannius@falsterbohorseshow.se

För mer information om Falsterbo Horse Show gå in på www.falsterbohorseshow.se

Eller följ Falsterbo Horse Show på Twitter www.twitter.com/FalsterboHShow

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2010 hålls tävlingarna 3-11 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor.

Kommentarer (0)