Inbjudan till pressträff med svenska ryttare

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2017 16:11 CEST

Välkommen till två pressträffar där du får träffa de svenska ryttarna i hoppning och dressyr under Falsterbo Horse Show.

Under pressträffarna finns möjlighet till enskilda intervjuer med ryttarna. Vänligen anmäl på förhand vilka ryttare du är intresserad av att träffa till Matilda Hjertstrand, Svenska Ridsportförbundet, matilda.hjertstrand@ridsport.se
OBS! Detta är enda möjligheten att träffa vissa av ryttarna innan EM i Göteborg.

Pressträff med Nations Cup-laget i dressyr
Patrik Kittel, Tinne Vilhelmson Silfvén, Rose Mathisen samt förbundskapten Bo Jenå.
Tid och plats: Fredag 14 juli 13:30 vid presstältet i Falsterbo

Pressträff med hoppryttarna
Hoppryttare uttagna till de internationella klasserna samt förbundskapten Henrik Ankarcrona.
Tid och plats: Lördag 15 juli 12:30 vid presstältet i Falsterbo.

Varmt välkommen!
Lotta Amnestål, Matilda Hjertstrand och Sarah Thunholm, Svenska Ridsportförbundet
Anna Nyström, pressansvarig Falsterbo Horse Show

Kontakt: Matilda Hjertstrand, 0709-795631, matilda.hjertstrand@ridsport.se

Om Falsterbo Horse Show

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2017 hålls tävlingarna 8-16 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor. De senaste åren har evenemanget haft ca 60000 besökare årligen. TV- sändningar från tävlingarna visades i hela 71 länder. Totalt delades det ut prispengar för 8,5 miljoner kronor. Läs mer om Falsterbo Horse show på www.falsterbohorseshow.com .

Kommentarer (0)

Kommentera