FältCom lanserar IT-kommunikationsplattform för CDMA-teknik

Fält Communications utökar sin produktfamilj med en ny enhet, FältCom MIIPS® Commeo, en kommunikationsplattform för maskin till maskinkommunikation baserat på CDMA-teknik. Plattformen riktar sig mot industri och serviceföretag med behov av tillförlitlig mobil kommunikation mot enheter ute i fält i områden där vanlig mobiltäckning kan vara bristfällig.

- Med en plattform för CDMA har vi möjlighet att nå företag inom t ex skogsindustrin med kommunikationslösningar i realtid, det har inte funnits någon riktigt bra lösning för dem på marknaden tidigare, säger Magnus Lövgren, FältCom.

FältCom MIIPS® Commeo är utrustad med ett stort antal interface som till exempel CANbus som gör det möjligt att bygga säkra kommunikationslösningar och tjänster kring bland annat navigering, positionering, sparsam körning, mobila körorder, automatisk körjournal etc.

Den nya plattformen MIIPS® Commeo kommer att visas på ICT mässan i Kista den 16-17 februari i samarbete med FältComs partner ITMC i Monter X:09.

För mer information:
Magnus Lövgren, Försäljningschef Trådlös M2M, Fält Communications
Tel 090-18 39 02, E-post magnus.lovgren@faltcom.se

Mikael Långström, VD, Fält Communications
Tel 090-18 39 04, E-post mikael.langstrom@faltcom.se

• Elektroniska affärer, kommunikation

• internet of things

Fält Communications AB

FältCom utvecklar och säljer system med hög tillgänglighet inom maskin till maskin kommunikation och hisstelefoni. Marknaden återfinns inom industri, logistik och säkerhet. Över 60% av omsättningen utgörs av export. FältCom har sitt huvudkontor i Umeå i norra Sverige.

www.faltcom.se