Face sätter färg på Rinkebystråket

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2014 11:40 CEST

Nu är det klart att även det svenska kosmetikaföretaget FACE Stockholm väljer att etablera sig på Rinkebystråket. Med drygt 200 butiker på platser runt om i hela världen är FACE Stockholm ett välkommet tillskott bland de åtta företag som redan har tecknat kontrakt på den nya handelsplats som beräknas slå upp portarna hösten 2015.

- Det känns väldigt roligt att ett varumärke som framgångsrikt driver butiker i storstäder som London och New York ser den potential som även vi tidigt såg i Rinkeby. Tillsammans med den mix av service och mat som vi hittills har lyckats sammanföra på Rinkebystråket kommer FACE Stockholm bidra till en konkurrenskraftig och attraktiv handelsplats, säger Anders Emanuelsson Familjebostäders centrumledare.

Grundaren Gun Nowak ägde flera klädbutiker i Stockholm och kosmetikaföretaget FACE Stockholm växte fram då hon inte kunde hitta makeup för att matcha 80-talets neonmode. Idag finns drygt 200 butiker på platser runt om i världen.

- Jag ser Rinkeby som en plats med mycket energi och engagemang. Det är ett område med puls som jag verkligen gillar. Precis som New York är Rinkeby en mångfacetterad plats med mycket kreativitet och har den där känslan som jag söker. Genom att etablera FACE Stockholm här når vi också en ny grupp kvinnor vilket känns extra roligt, säger Gun Nowak.

Butiken på Rinkebystråket kommer drivas av Rinkebybon Mako Osman och ska erbjuda försäljning av makeup och hudvård.

Fakta Rinkebystråket:
I Rinkeby skapar Familjebostäder en ny handelsplats med uteserveringar, restauranger, take-away, kaféer och delikatesser men även butiker, vardagsservice och tjänster. Handelsplatsen kommer ha en total yta av 3700 m², fördelat på 26 lokaler. Lokalerna varierar i storlek från 45 – 250 m². I uthyrningsarbetet har Familjebostäder stöd av Optimal.

Sedan tidigare är följande företag klara för Rinkebystråket:
Langkawi, malaysisk restaurang
Safari, östafrikansk restaurang